សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 12 (OOP)

៣. សញ្ញាប្រៀបធៀប(relational operators) សញ្ញានេះប្រើសម្រាប់ប្រៀបធៀបទិន្នន័យរវាងការិតខាងឆ្វេងនិងការិតខាងស្តាំរបស់សញ្ញានេះ លទ្ធផលដែលទទួលបាន គឺ តម្លៃពិត (True) ឬ តម្លៃកាឡៃ (False) ។  អធិប្បាយការធ្វើការរបស់សញ្ញានីមួយ ៗ ដូចតទៅនេះ សញ្ញា អត្ថន័យ ឧទាហរណ៍ == ស្មើនឹង : ប្រៀបធៀបរវាងតម្លៃការិតខាង ឆ្វេងនិងតម្លៃការិតខាងស្តាំ របស់សញ្ញានេះថាតើមានតម្លៃស្មើគ្នាឬទេ បើស្មើគ្នាក៏ឲ្យលទ្ធផលជាតម្លៃពិត

560 total views, 5 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 11 (OOP)

២.សញ្ញាលេខគណិត (arithmetic operators) សញ្ញាលេខគណិតប្រើសម្រាប់ប្រមើលតម្លៃរវាងការិតតាំងពី ២ តួឡើងទៅ មានគោលការណ៍ប្រើដូចតទៅនេះ សញ្ញា សេចក្តីពន្យល់ + បូកនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងបូកនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ – ដកនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងដកនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ * គុណនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងគុណនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ /

721 total views, 10 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 10 (OOP)

ថ្ងៃនេះ យើងនឹងសិក្សាបច្ចេកសព្ទ ៣ តួ គឺ Operator, operand និង expression ដំបូង យើងត្រូវឈ្វេងយល់ពាក្យថា  expression នេះសិន Expression គឺ អ្វី? Expression បានដល់ ឃ្លាទិន្នន័យដែលភ្ជាប់តួទុកតម្លៃ(variable) អនុគមន៍(function) ឬ តម្លៃថេរ(constant)ជាមួយនឹងសញ្ញាគណិត(operator)ណាមួយ  មានន័យថា ឃ្លាទិន្នន័យ សំដៅដល់

572 total views, 5 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 9 (OOP)

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 9 (OOP) ៣.ទិន្នន័យប្រភេទអក្ខរៈ (Character) ទិន្នន័យប្រភេទអក្ខរៈជាទិន្នន័យដែលមានប្រវែងអក្ខរៈ ១ តួ ប្រើក្រឡា(space)ក្នុងអង្គចំណាំ ២ បៃ (byte) ក្នុង ១ អក្ខរៈ អាចរក្សាទុកទិន្នន័យបាន ៦៥៥៣៦ អក្ខរៈ បានដល់ អក្ខរៈ a តូច ដល់ z

721 total views, 5 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សង្ខេបប្រវត្តិភាសា Java

សង្ខេបប្រវត្តិភាសា Java 1) លោក James Gosling, លោក Mike Sheridan និងលោក Patrick Naughton ផ្តួចផ្តើមគម្រោងភាសា Java នៅខែមិថុនាឆ្នាំ 1991 ក្រុមវិស្វករព្រះអាទិត្យនេះហៅថា ក្រុមបៃតង (Green Team)។ 2) ដើមឡើយ បានរចនាឡើងសម្រាប់របាប់បង្កប់ខ្នាតតូចក្នុឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកដូចយ៉ាង set-top Box

618 total views, 11 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 8 (OOP)

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 8 (OOP) ទំហំទិន្នន័យ គឺជារឿងចាំបាច់សម្រាប់កំណត់តម្លៃឲ្យដល់តួទុកតម្លៃ បើកំណត់តម្លៃហួសទំហំទិន្នន័យ ហៅថា overflow(តម្លៃហួសកម្រិត) ដូចជា short ទំហំរបស់វាត្រឹម 32767 បើកំណត់លើសពីនេះ ក៏កើត overflow  ឧ short sum = 32660; // នៅក្នុងកម្រិតដែលប្រើបាន Short sum

610 total views, 10 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 7 (OOP)

ការប្រកាសតួទុកតម្លៃ (variable declaration) មុនយកតួទុកតម្លៃទៅប្រើ យើងត្រូវប្រកាសតួទុកតម្លៃនោះ ៗ សិន ដែលមានវិធីប្រកាសដូចខាងក្រោម ការអានតួទុកតម្លៃនោះ គឺ អានពីស្តាំទៅឆ្វេង គឺ អានពីចំណុចក្បៀសរហូតដល់ប្រភេទទិន្នន័យ ដូចតទៅនេះ 1.    ;  ចំណុចក្បៀស 2.    Value តម្លៃ 3.    =  សមសញ្ញា 4.    varName

979 total views, 5 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 6 (OOP)

ការប្រកាសគុណសម្បត្តិ(attribute)របស់ class កន្លងមក យើងប្រកាសតែពាក្យដែលជាគុណសម្បត្តិរបស់ class ទទេ ដោយគ្មានបញ្ជាក់ថា គុណសម្បត្តិជាប្រភេទទិន្នន័យ(data type) អ្វីទេ ដូចជា  

  ពាក្យថា Name, Age ជា attributes របស់ class monk និង ពាក្យថា Maha

461 total views, 10 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 5 (OOP)

ការប្រកាសនាមនាមកន្លងមក យើងប្រកាសត្រឹមតែពាក្យថា class  មិនមានពាក្យណាមួយនាំមុខ class នោះទេ ថ្ងៃនេះ យើងនឹងសិក្សា Modifier សម្រាប់កំណត់សិទ្ធិការចូលដល់(Access) គុណសម្បត្តិ ឬ កិរិយារបស់ class ។ Modifier សន្មតឲ្យប្រើក្នុងភាសាខ្មែរថា និយាម ប្រែថា គ្រឿងកំណត់ ។ Access គឺ ការចូលដល់(ឧបវេស) Non-access

778 total views, 10 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 4 (OOP)

  ប្រយោគក្នុងសំណេរកូដប្រកបដោយ class (នាមនាម) និង method (កិរិយា) ។ ប្រយោគក្នុងភាសាសំណេរកូដ ហៅថា Syntax បើស្មេរកូដ(Programmer) សរសេរខុសគ្រោងប្រយោគ(structure) ហៅថា syntax error កំហុសប្រយោគ ។ គុណលក្ខណៈរបស់នាមមានច្រើនជាងមួយទាំងកិរិយារបស់នាមនោះ ក៏ច្រើនជាងមួយដែរ អាស្រ័យទៅលើការកំណត់របស់ស្មេរកូដ ។ បើយើងប្រថែមគុណលក្ខណៈនិងកិរិយារបស់នាមនាមមនុស្ស យើងនឹងមានប្រយោគក្នុងសំណេរកូដកាន់តែច្រើន ដូចជា

545 total views, 10 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 3 (OOP)

នៅអត្ថបទមុន ៗ យើងបានដឹងហើយថា នាម(Object) នោះជាអ្វី មានគុណលក្ខណៈដូចម្តេច ហើយដើម្បីដឹងច្បាស់ យើងគួរតាំងសំណួរថា តើនាមនោះ ៗ មានគុណលក្ខណៈអ្វីខ្លះ និង អាចធ្វើទង្វើអ្វីបានខ្លះ? សូមសរុបលក្ខណៈរបស់នាមម្តងទៀតដើម្បីរំលឹកមេរៀនចាស់ នាម(Object) មានលក្ខណៈពិសេស(Characteristics) ២ យ៉ាង គឺ គុណលក្ខណៈ (State) និង អំពើ (Behavior) ដូចជា

884 total views, 11 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java (2)

ទោះបីនាមនាមមនុស្សនោះសម្គាល់ដឹងបានដោយ ឈ្មោះ ភេទ សម្បុរ អាយុ ក៏ដោយ ក៏មនុស្សយើងនៅតែមិនយល់សេចក្តី មានសេចក្តីសង្ស័យថា ឈ្មោះអ្វី? ភេទអ្វី? សម្បុរអ្វី? អាយុប៉ុន្មាន? ជាដើម លុះត្រាតែផ្តល់ចម្លើយឲ្យគ្រប់លក្ខណៈទាំង ៤ ទើបអស់ចម្ងល់ ។ ដើម្បីឆ្លើយចម្ងល់នេះ យើងត្រូវកំណត់តម្លៃ(Value) ទៅឲ្យគុណលក្ខណៈទាំង ៤ នោះ ដូចជា ឈ្មោះ =

527 total views, no views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java (1)

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុ ក្នុងភាសា Java  (OOP Concept in Java) អ្វីទៅ គឺ សារពើវត្ថុ សារពើវត្ថុ (Objects) បានដល់ វត្ថុគ្រប់យ៉ាងដែលមានវត្តមាននៅជុំវិញខ្លួនយើង មិនថា វត្ថុនោះមានជីវិត ឬ ឥតជីវិតទេ ឲ្យតែអាចហៅឈ្មោះជាភាសាមនុស្សបាន ហៅថា វត្ថុ (Object)ទាំងអស់ ដូចជា មនុស្ស  អមនុស្ស

680 total views, no views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

ប្រវត្តិភាសា JAVA

Java គឺ អ្វី? Java ជាភាសាសរសេរកូដកុំព្យូទ័រ បង្កើតដោយលោក James Gosling នៃក្រុមហ៊ុន Sun Microsystems  នៅឆ្នាំ ១៩៩៥  គាត់ត្រូវការឲ្យអ្នកសរសេរកូដសរសេរម្តងប្រើបានគ្រប់របាប់(Platform) (Write Once, Run Anywhere WORA ) និង ប្រើជំនួសភាសា C++ ដែលស្មុគស្មាញ, ដំបូងឡើយ 

706 total views, 15 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more