មុខ្យកិរិយា public static void main(String[] args) មានន័យដូចម្តេច?

សម្រាប់អ្នកចាប់ផ្តើមរៀនភាសា JAVA ប្រាកដជាជួបប្រទះប្រយោគ JAVA ខាងក្រោមនេះ

តើប្រយោគនេះមានន័យដូចម្តេច អាចប្រែសម្រួលជា​ភាសាខ្មែរ​បានទេ ថ្ងៃនេះ យើងនឹងវែកញែកប្រយោគទាំងនេះឲ្យលម្អិត ដើម្បីងាយយល់ និង ងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកទើបចាប់ផ្តើម ពាក្យថា public static void ជាពាក្យរាយរង ឬ ពាក្យបរិវាររបស់ main() ទេ ហើយពាក្យថា String []

41 total views, 5 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 12 (OOP)

៣. សញ្ញាប្រៀបធៀប(relational operators) សញ្ញានេះប្រើសម្រាប់ប្រៀបធៀបទិន្នន័យរវាងការិតខាងឆ្វេងនិងការិតខាងស្តាំរបស់សញ្ញានេះ លទ្ធផលដែលទទួលបាន គឺ តម្លៃពិត (True) ឬ តម្លៃកាឡៃ (False) ។  អធិប្បាយការធ្វើការរបស់សញ្ញានីមួយ ៗ ដូចតទៅនេះ សញ្ញា អត្ថន័យ ឧទាហរណ៍ == ស្មើនឹង : ប្រៀបធៀបរវាងតម្លៃការិតខាង ឆ្វេងនិងតម្លៃការិតខាងស្តាំ របស់សញ្ញានេះថាតើមានតម្លៃស្មើគ្នាឬទេ បើស្មើគ្នាក៏ឲ្យលទ្ធផលជាតម្លៃពិត

660 total views, 2 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 11 (OOP)

២.សញ្ញាលេខគណិត (arithmetic operators) សញ្ញាលេខគណិតប្រើសម្រាប់ប្រមើលតម្លៃរវាងការិតតាំងពី ២ តួឡើងទៅ មានគោលការណ៍ប្រើដូចតទៅនេះ សញ្ញា សេចក្តីពន្យល់ + បូកនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងបូកនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ – ដកនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងដកនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ * គុណនឹង : យកតម្លៃការិតខាងឆ្វេងគុណនឹងតម្លៃការិតខាងស្តាំ ។ /

810 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 10 (OOP)

ថ្ងៃនេះ យើងនឹងសិក្សាបច្ចេកសព្ទ ៣ តួ គឺ Operator, operand និង expression ដំបូង យើងត្រូវឈ្វេងយល់ពាក្យថា  expression នេះសិន Expression គឺ អ្វី? Expression បានដល់ ឃ្លាទិន្នន័យដែលភ្ជាប់តួទុកតម្លៃ(variable) អនុគមន៍(function) ឬ តម្លៃថេរ(constant)ជាមួយនឹងសញ្ញាគណិត(operator)ណាមួយ  មានន័យថា ឃ្លាទិន្នន័យ សំដៅដល់

699 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 9 (OOP)

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 9 (OOP) ៣.ទិន្នន័យប្រភេទអក្ខរៈ (Character) ទិន្នន័យប្រភេទអក្ខរៈជាទិន្នន័យដែលមានប្រវែងអក្ខរៈ ១ តួ ប្រើក្រឡា(space)ក្នុងអង្គចំណាំ ២ បៃ (byte) ក្នុង ១ អក្ខរៈ អាចរក្សាទុកទិន្នន័យបាន ៦៥៥៣៦ អក្ខរៈ បានដល់ អក្ខរៈ a តូច ដល់ z

868 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សង្ខេបប្រវត្តិភាសា Java

សង្ខេបប្រវត្តិភាសា Java 1) លោក James Gosling, លោក Mike Sheridan និងលោក Patrick Naughton ផ្តួចផ្តើមគម្រោងភាសា Java នៅខែមិថុនាឆ្នាំ 1991 ក្រុមវិស្វករព្រះអាទិត្យនេះហៅថា ក្រុមបៃតង (Green Team)។ 2) ដើមឡើយ បានរចនាឡើងសម្រាប់របាប់បង្កប់ខ្នាតតូចក្នុឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកដូចយ៉ាង set-top Box

692 total views, 2 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 8 (OOP)

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 8 (OOP) ទំហំទិន្នន័យ គឺជារឿងចាំបាច់សម្រាប់កំណត់តម្លៃឲ្យដល់តួទុកតម្លៃ បើកំណត់តម្លៃហួសទំហំទិន្នន័យ ហៅថា overflow(តម្លៃហួសកម្រិត) ដូចជា short ទំហំរបស់វាត្រឹម 32767 បើកំណត់លើសពីនេះ ក៏កើត overflow  ឧ short sum = 32660; // នៅក្នុងកម្រិតដែលប្រើបាន Short sum

693 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 7 (OOP)

ការប្រកាសតួទុកតម្លៃ (variable declaration) មុនយកតួទុកតម្លៃទៅប្រើ យើងត្រូវប្រកាសតួទុកតម្លៃនោះ ៗ សិន ដែលមានវិធីប្រកាសដូចខាងក្រោម ការអានតួទុកតម្លៃនោះ គឺ អានពីស្តាំទៅឆ្វេង គឺ អានពីចំណុចក្បៀសរហូតដល់ប្រភេទទិន្នន័យ ដូចតទៅនេះ 1.    ;  ចំណុចក្បៀស 2.    Value តម្លៃ 3.    =  សមសញ្ញា 4.    varName

1,183 total views, 7 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 6 (OOP)

ការប្រកាសគុណសម្បត្តិ(attribute)របស់ class កន្លងមក យើងប្រកាសតែពាក្យដែលជាគុណសម្បត្តិរបស់ class ទទេ ដោយគ្មានបញ្ជាក់ថា គុណសម្បត្តិជាប្រភេទទិន្នន័យ(data type) អ្វីទេ ដូចជា  

  ពាក្យថា Name, Age ជា attributes របស់ class monk និង ពាក្យថា Maha

589 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 5 (OOP)

ការប្រកាសនាមនាមកន្លងមក យើងប្រកាសត្រឹមតែពាក្យថា class  មិនមានពាក្យណាមួយនាំមុខ class នោះទេ ថ្ងៃនេះ យើងនឹងសិក្សា Modifier សម្រាប់កំណត់សិទ្ធិការចូលដល់(Access) គុណសម្បត្តិ ឬ កិរិយារបស់ class ។ Modifier សន្មតឲ្យប្រើក្នុងភាសាខ្មែរថា និយាម ប្រែថា គ្រឿងកំណត់ ។ Access គឺ ការចូលដល់(ឧបវេស) Non-access

1,097 total views, 4 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 4 (OOP)

  ប្រយោគក្នុងសំណេរកូដប្រកបដោយ class (នាមនាម) និង method (កិរិយា) ។ ប្រយោគក្នុងភាសាសំណេរកូដ ហៅថា Syntax បើស្មេរកូដ(Programmer) សរសេរខុសគ្រោងប្រយោគ(structure) ហៅថា syntax error កំហុសប្រយោគ ។ គុណលក្ខណៈរបស់នាមមានច្រើនជាងមួយទាំងកិរិយារបស់នាមនោះ ក៏ច្រើនជាងមួយដែរ អាស្រ័យទៅលើការកំណត់របស់ស្មេរកូដ ។ បើយើងប្រថែមគុណលក្ខណៈនិងកិរិយារបស់នាមនាមមនុស្ស យើងនឹងមានប្រយោគក្នុងសំណេរកូដកាន់តែច្រើន ដូចជា

656 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java 3 (OOP)

នៅអត្ថបទមុន ៗ យើងបានដឹងហើយថា នាម(Object) នោះជាអ្វី មានគុណលក្ខណៈដូចម្តេច ហើយដើម្បីដឹងច្បាស់ យើងគួរតាំងសំណួរថា តើនាមនោះ ៗ មានគុណលក្ខណៈអ្វីខ្លះ និង អាចធ្វើទង្វើអ្វីបានខ្លះ? សូមសរុបលក្ខណៈរបស់នាមម្តងទៀតដើម្បីរំលឹកមេរៀនចាស់ នាម(Object) មានលក្ខណៈពិសេស(Characteristics) ២ យ៉ាង គឺ គុណលក្ខណៈ (State) និង អំពើ (Behavior) ដូចជា

1,125 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java (2)

ទោះបីនាមនាមមនុស្សនោះសម្គាល់ដឹងបានដោយ ឈ្មោះ ភេទ សម្បុរ អាយុ ក៏ដោយ ក៏មនុស្សយើងនៅតែមិនយល់សេចក្តី មានសេចក្តីសង្ស័យថា ឈ្មោះអ្វី? ភេទអ្វី? សម្បុរអ្វី? អាយុប៉ុន្មាន? ជាដើម លុះត្រាតែផ្តល់ចម្លើយឲ្យគ្រប់លក្ខណៈទាំង ៤ ទើបអស់ចម្ងល់ ។ ដើម្បីឆ្លើយចម្ងល់នេះ យើងត្រូវកំណត់តម្លៃ(Value) ទៅឲ្យគុណលក្ខណៈទាំង ៤ នោះ ដូចជា ឈ្មោះ =

639 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុក្នុងភាសា Java (1)

គោលគំនិតឈ្វេងយល់សំណេរកូដអាស្រ័យសារពើវត្ថុ ក្នុងភាសា Java  (OOP Concept in Java) អ្វីទៅ គឺ សារពើវត្ថុ សារពើវត្ថុ (Objects) បានដល់ វត្ថុគ្រប់យ៉ាងដែលមានវត្តមាននៅជុំវិញខ្លួនយើង មិនថា វត្ថុនោះមានជីវិត ឬ ឥតជីវិតទេ ឲ្យតែអាចហៅឈ្មោះជាភាសាមនុស្សបាន ហៅថា វត្ថុ (Object)ទាំងអស់ ដូចជា មនុស្ស  អមនុស្ស

946 total views, 1 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more

ប្រវត្តិភាសា JAVA

Java គឺ អ្វី? Java ជាភាសាសរសេរកូដកុំព្យូទ័រ បង្កើតដោយលោក James Gosling នៃក្រុមហ៊ុន Sun Microsystems  នៅឆ្នាំ ១៩៩៥  គាត់ត្រូវការឲ្យអ្នកសរសេរកូដសរសេរម្តងប្រើបានគ្រប់របាប់(Platform) (Write Once, Run Anywhere WORA ) និង ប្រើជំនួសភាសា C++ ដែលស្មុគស្មាញ, ដំបូងឡើយ 

931 total views, 2 views today

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Read more